Ford 1941-es bioplasztikus T-modellje kenderből, lenből, búzából és lucfenyőpépből készült, aminek köszönhetően az autó könnyebb volt, mint az üvegszál, és tízszer keményebb, mint az acél. Az autó kenderből vagy más mezőgazdasági hulladékból előállított etanollal működött.
Ford álma az volt, hogy „a földből állítson elő autót”, ezzel csökkentve az üvegházhatású gázokat. Bár a kenderautók tömeges gyártására azóta sem került sor, az utóbbi években ismét növekszik a kender szerepe az autóiparban.
2017-ben Bruce Dietzen újragondolta Henry Ford T-modelljét és megalkotta a világ első karbon-negatív autóját. A Mazda Miata sportkocsi mintájára épített jármű 65%-ban ipari kenderből és 35%-ban bio-epoxiból készült, amely biztosítja a merevséget és a könnyű súlyt. Dietzen szerint autója könnyebb és tartósabb, mint bármelyik, jelenleg a piacon elérhető autó.
Jelenleg a BMW, a Porsche, a Lotus, a Mercedes Benz és a Volvo is használ kendert az autóikban, többek között a karosszériáikhoz az ajtópanelek kibéleléséhez, illetve az autó össztömegének csökkentéséhez. Csak idő kérdése, hogy a kender ismét nagyobb szerepet kapjon az autóiparban.
Forrás:
https://themeaningofwater.com/
https://www.autoevolution.com/